NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُحَمَّدُ
بْنُ
سُلَيْمَانَ
الْمِصِّيصِيُّ
لُوَيْنٌ
حَدَّثَنَا ابْنُ
أَبِي
الزِّنَادِ
عَنْ أَبِيهِ
عَنْ عُرْوَةَ
وَهِشَامٍ
عَنْ
عُرْوَةَ
عَنْ عَائِشَةَ
رَضِيَ
اللَّهُ
عَنْهَا
قَالَتْ كَانَ
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
يَضَعُ
لِحَسَّانَ
مِنْبَرًا
فِي
الْمَسْجِدِ
فَيَقُومُ
عَلَيْهِ
يَهْجُو مَنْ
قَالَ فِي
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَقَالَ
رَسُولُ
اللَّهِ صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
إِنَّ رُوحَ
الْقُدُسِ
مَعَ
حَسَّانَ مَا
نَافَحَ عَنْ
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
Hz. Aişe'den demiştir
ki:
Rasûlullah (s.a.v.)
Hassan b. Sabit için mescide bir minber koy(dur)muştu. (Hz. Hassan) o minberin
üzerine çıkar, Rasûlullah (s.a.v.) aleyhine konuşanları hicvederdi.
Bunun üzerine Rasûlullah
(s.a.v.): "Muhakkak ki, Allah'ın Resulünü savunduğu sürece, Ruhu'l-kudus
Hassan ile beraberdir." buyurdu.
İzah:
Tirmizî, edeb
Hicviyye: Kusur ve
aybın teşbih ve teşhiri için yazılan şiirler hakkında kullanılan bir tabirdir.
Bu türlü nesir yazılara da o ad verilir. Birinin kusur ve ayıbını meydana
koymak manasına gelen Arapça "Hecv" kökünden gelmektedir. Üstat Tahir
Olgun'un dediği gibi "hiciv yahut hecv" maddesinin bu telaffuzu bizim
ağzımıza zor gelmiş olmalıdır ki inceltilmiş "hicv" yapılmıştır.
Ruhulkudus: Cebrail
aleyhisselamdır.